Szkolenia tematyczne
Inkubator posiada bogate doświadczenie w realizacji różnorodnych szkoleń. Stale współpracuje z najlepszymi doradcami z dziedziny księgowości, prawa, ekonomii, coachami personalnymi oraz doradcami zawodowymi.
Oto zakres tematyczny szkoleń które organizuje i przeprowadza Lubelski Inkubator Przedsiębiorczości PL:
Przedsiębiorczość:
- Dlaczego warto założyć firmę? Sposób na życie, model pracy zawodowej – własna działalność metodą na spełnienie zawodowe
- Zalety i wady prowadzenia własnej firmy
- Pomysł na sukces – jak go zmierzyć, jak sprzedać?
- Składniki sukcesu – wiedza i działanie
- Samodzielność – czy warto każde drzwi otworzyć samodzielnie?
- Konkurencja – dobra i zła, a może pożyteczna?
- Sposoby zarabiania pieniędzy
- Tworzenie BIZNESPLANU
- Co to znaczy być niezależnym finansowo?
- Cechy charakterystyczne ludzi sukcesu
- Inwestycja w siebie inwestycją w firmę
- Negocjacje biznesowe
- Techniki sprzedaży i obsługa klienta
- Etyka biznesu
- Trening interpersonalny
- Efektywna komunikacja
- Motywacja do pracy
- Etykieta czyli podstawowe zasady savoir-vivre w pracy
- Radzenie sobie ze stresem
- Komunikacja asertywna
- Zarządzanie czasem
- Marketing w działalności gospodarczej:
- Istota i pojęcie marketingu
- Marketing w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa
- Badania rynku
- Otoczenie zewnętrzne i wewnętrzne, formy konkurencyjności
- Strategiczne planowanie marketingowe
- Działania i narzędzia marketingowe
- Instrumenty marketing mix: produkt, cena, dystrybucja i promocja
- Budowanie strategii i asortymentu produktu
- Budowa budżetu marketingowego
- Planowanie i przeprowadzanie działań promocyjnych firmy
- Marketing a PR, czyli jak dbać o dobry wizerunek firmy?
- E-marketing
Księgowość i podstawy prawne w prowadzeniu działalności:
- Źródła finansowania działalności
- Praktyczne aspekty zakładania działalności gospodarczej przez osobę fizyczną
(m. in. nauka wypełniania odpowiednich dokumentów) - PKD – Polska Klasyfikacja Działalności
- Prowadzenie księgowości w małej firmie
- Ewidencja czasu pracy
- Urlop wypoczynkowy
- Przygotowanie dokumentów księgowych: faktury, noty księgowe
- Dokumenty wewnętrzne: rozchód wewnętrzny, rozliczenie zaliczki pobranej, polecenie wyjazdu służbowego
- Różnice między umową cywilno – prawną, a umową o pracę. Tworzenie i wypowiedzenia umów.
- Ubezpieczenia społeczne i zdrowotne
- Formy prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce
- Podatki w małej firmie
- Administracja publiczna, prawo administracyjne oraz jego źródła
- Sądowa kontrola decyzji i postanowień
- Praktyczne aspekty zakładania spółek prawa handlowego
- Zasady prowadzenia działalności gospodarczej, koncesje i zezwolenia
- Spółki prawa handlowego
- Prawo firmowe - podstawowe pojęcia
Czynności biurowe:
- Obsługa urządzeń biurowych: faks, skaner, ksero, projektor multimedialny, itp.
- Technika biurowa - redagowanie pism, raportów, sprawozdań i zestawień (MS Office).
- Korespondencja i dokumentacja biurowa – tworzenie i zarządzanie, rejestracja dokumentów.
- Organizacja pracy – efektywne planowanie, organizowanie, kalendarz spotkań, harmonogram zajęć.